Markeds-og-kommunikasjonssjef i vekstselskap!

Helseoversikt forbedrer folkehelsen ved hjelp av nyskapende helse- og læringsteknologi. Vi har utviklet en skalerbar plattform som utruster helsetjenesten med digitale verktøy for å utdanne og istandsette pasienter til å ta vare på egen helse. I tillegg får brukerne hjelp av digitale verktøy til å ta vare på egen og andres helse i hverdagen, gjennom en individuelt tilpasset app som veileder 24/7. Resultatet er en mer effektiv helsetjeneste, økt helsekompetanse og en forbedret folkehelse!

I dag er vi et lite selskap som vokser kraftig, og vi tilbyr en digital løsning som gir en tryggere og enklere hverdag for gravide og småbarnsforeldre over hele Norge. På kort tid har vi oppnådd en stor andel brukere fra disse gruppene, og vi vil fortsette arbeidet mot nye målgrupper fremover.

Vi har store internasjonale vekstambisjonene, og vi søker nå en markeds- og kommunikasjonssjef som kan være med på den spennende reisen foran oss.

Om jobben

Som markeds- og kommunikasjonssjef vil du være ansvarlig for brand, markedsføring og PR mot både B2B og B2C, og kombinere det å være strategisk og hands on. Vi vokser som sagt fort, men du vil bidra til å forsterke veksten ytterligere. Du styrer og iverksetter strategien for i betalt markedsføring, fortjente medier, egne sosiale medier og nettsiden vår, og vil være ansvarlig for å rekruttere og bygge opp et eget team på sikt. Du vil ikke gjøre alt selv, men være den som eier og setter i live kommunikasjonsplanene for selskapet. I en spennende vekstfase med både produktstøtte for nye brukergrupper og lansering internasjonalt, vil du være ansvarlig for å sikre en enhetlig posisjon og merkevare på tvers av produkter og marked.

🚀 Hva du vil gjøre?

  • Etablere og eie kommunikasjonsstrategien til selskapet

  • Planlegge og iverksette en navneendring for selskapet ifbm. Internasjonal lansering

  • Ansvarlig for å videreutvikle vår visuelle profil og merkevare

  • Ansvarlig for betalt markedsføring, PR og søkemotoroptimalisering

  • Utnytte nettverket vårt av samarbeidspartnere for å øke vår synlighet

  • Sikre en «rød tråd» for markeds- og kommunikasjonsarbeidet på tvers av alle kanaler

💜 Hvem du er?

  • Du tør å tenke nytt for å nå ut til brukere og viktige interessenter

  • Du inspireres av å teste ut ulike kanaler, lære av feil og prøve på nytt

  • Du har god formidlingsevne og er en dyktig historieforteller

  • Du er taktisk og pragmatisk i utforming av planer og prioritering av oppgaver

  • Du har god tallforståelse og evne til å jobbe analytisk

  • Du har erfaring innenfor kommunikasjon og/eller markedsføring

  • Naturlig ansvarsfull som kan bygge opp et team på sikt

  • Du har drivkraft, er kreativ og har et blikk for det visuelle

  • Du snakker (og skriver) flytende på norsk og engelsk

🙌 Det hadde vært supert om du:

  • Har erfaring fra mediehus eller mediebyråer

  • Har planlagt, gjennomført og optimalisert digitale annonsekampanjer i Facebook, Instagram, Google, Kobler osv.

  • Koordinert prosjekter med eksterne innen tekst, design, oversetting og video

  • Har erfaring fra digital markedsføring og/eller strategisk kommunikasjon

🎁 Vi tilbyr deg:

  • En helt sentral rolle midt i en spennende vekstfase for en startup med positivt samfunnsbidrag

  • Kort vei fra idé til gjennomføring med varierte arbeidsoppgaver som føles meningsfulle

  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter

  • Fleksibilitet i arbeidstid og -sted

  • 6 ukers ferie

  • Lønn i henhold til erfaring og utdannelse

  • Reell påvirkning på hvordan helsetjenesten vil være fremover

  • Spennende arbeidsplass midt i Oslo sentrum med umiddelbar nærhet til tog, buss, trikk og båt

  • Tett samarbeid med et lite, men sterkt team av helsepersonell, utviklere, økonomer og markedsførere

  • Mulighet til å jobbe med noe viktig og betydningsfullt, der effekten av arbeidet ditt er umiddelbar og målbar

 

Vi anbefaler å søke så raskt som mulig siden vi avslutter søket så snart vi har funnet riktig kandidat.

 

Hva er Helseoversikt?

Helseoversikt utnytter ny teknologi for å gjøre pasientopplæring og oppfølging enklere for både helsetjeneste og pasient. Ved å digitalisere kundereisen endrer vi forutsetningen for hvordan interaksjonen med helsetjenesten foregår, og gir pasienten større eierskap og forståelse for hvordan best ta vare på egen og andres helse.

Vi holder til sentralt i Oslo ved Nationaltheatret, i flotte lokaler med utsikt mot Karl Johan og Aker brygge.