Brukervilkår

Følgende vilkår gjelder for din bruk av og tilgang til Helseoversikt PORTAL («Tjenesten») som profesjonell bruker med prøveversjon eller betalt abonnement som en del av pakken Helseoversikt Basis. Hvis du er pasient og bruker Helseoversikt APP, finner du brukervilkår, personvernpolicy og samtykkeerklæring i appen eller ved å trykke her.

Gjennom bruk av «Tjenesten» godtar du disse vilkårene som en juridisk bindende avtale.

For informasjon om personvern: se vår personvernerklæring, som utgjør en integrert del av brukervilkårene. Den som inngår avtalen på vegne av en organisasjon, samtykker til Brukervilkårene og Personvernerklæringen på vegne av organisasjonen og alle brukerkontoer som opprettes tilknyttet denne.

Vi har forsøkt å sørge for at vilkårene er forståelige og komplette, men vi forstår at du kan ha flere spørsmål. Ta kontakt med oss, så gjør vi vårt beste for å svare på dem.

Chat med oss? Trykk på spørsmålsboblen nederst i høyre hjørne.

Du kan også:

  • Sende oss en e-post på post@helseoversikt.no

  • Ringe oss på +47 924 49 678

  • Eller send et brev til Helseoversikt AS, Stortingsgata 28, 0161 Oslo, Norge

Følgende vilkår gjelder for din bruk av og tilgang til «Tjenesten» som profesjonell bruker med prøveversjon eller abonnement, med mindre du jobber for et selskap som har forhandlet frem en egen avtale med oss. Når vi snakker om tjenester i denne avtalen, mener vi alt vi tilbyr i “Tjenesten” inkludert video, lyd, tekst og grafikk.

Når vi snakker om lover og autoriteter i dette dokumentet, gjør vi det i tradisjonell forstand, med henvisning til vedtekter, forskrifter, domstoler, myndigheter, politi, etc. Disse vilkårene er underlagt norsk lov.

  1. Helseoversikt Portal

  2. Generelt om tjenesten

  3. Endringer i vilkår

  4. Din Helseoversikt-konto

  5. Våre abonnementsavtaler og betaling

  6. Dine data

  7. GDPR og personvern

  8. Tilgang til tjenesten og tjenesteleveranse

  9. Akseptabel bruk

  10. Ansvarsfraskrivelser

  11. Eierskap og konfidensialitet

  12. Oppsigelse og suspensjon

  13. Force majeure

  14. Gjeldende lov

 

1: Helseoversikt Portal

«Tjenesten» er et støtteverktøy for helsepersonell til å gi innsikt, understøtte konsultasjoner med pasient og formidle informasjon til brukere av Helseoversikt APP. Leverandør av «Tjenesten» er Helseoversikt AS.

2: Generelt om tjenesten

«Tjenesten» gir deg som profesjonell aktør tilgang via en nettleser på en moderne nettaktivert enhet. Mens Helseoversikt APP er utviklet for pasient, er Helseoversikt Portal best egnet for bruk av fagpersoner.

3: Endringer i vilkår

Endringer i disse vilkårene kan forekomme. Hvis vi gjør noen vesentlige endringer, vil vi sende den som er registrert som kontaktperson for avtalen en e-post med informasjon. Hvis du fortsetter å bruke Helseoversikt etter at du har fått beskjed om en endring, har du godtatt de nye vilkårene.

4: Din Helseoversikt-konto

Hvis du vil ha tilgang til «Tjenesten», må vi knytte din konto opp mot en organisasjon (som f.eks. en kommune, legekontor eller et selskap). Du kan enten opprette den selv ved å registrere organisasjonen som bruker, eller ved å godta en invitasjon som teammedlem via e-post fra organisasjonen din. Den informasjonen du oppgir for kontoopprettelse må våre korrekt og holdes oppdatert.

Kontoer er personlige og kan ikke deles med andre personer.

5: Våre abonnementsavtaler og betaling

Vi har per 1. mars 2021 én abonnementsavtale - Basis. Alle priser for standardplanene gjelder per aktiv bruker per måned – med en minimums- og makspris per måned.

Priser for standardavtalene kan endres. Du vil motta en melding om eventuelle endringer i forkant (vi vil sende deg en e-post). Egendefinerte avtaler bør forventes å reforhandles når prisene for standardplaner endres.

Du godtar å betale faktura som genereres på bakgrunn av antall aktive brukere av Helseoversikt APP som tilknyttes din organisasjon. For en kommune vil det eksempelvis si antall aktive brukere siste måned tilknyttet din kommune. Se vår prisside for mer informasjon. Du godtar også å betale alle gjeldende skatter og avgifter som eksempelvis merverdiavgift.

Helseoversikt Portal har gratis prøvetid på 30 dager (dato til dato) fra den opprettes, med mindre annet er avtalt eller spesifisert. Det er ingen forpliktelser i prøveperioden, og ingen påkrevd registrering av betalingsinformasjon.

Fakturaer sendes ut etterskuddsvis hver måned, med mindre annet er særskilt avtalt.

Vi kan stenge din tilgang til tjenesten din dersom du ikke betaler.

Etter kansellering eller suspensjon vil vi slette kontoen og dataene dine 60 dager etter at de ble inaktive.

Hvis vi gjør en feil og belaster deg feil beløp, kan du kontakte oss innen 60 dager, så vil vi rette opp fakturaen.

6: Dine data

For å forstå hvordan vi bruker dataene dine, vennligst les vårpersonvernerklæring.

Det er noen grunner til at vi må bruke dataene du har gitt oss:

  • Vi bruker dine data for å gjøre det mulig å tilby deg «Tjenesten».

  • Vi bruker dine data for å tilby teknisk støtte for problemer du kan støte på.

Det er også grunner til at vi kanskje trenger å frigjøre data du har gitt oss:

  • Hvis loven krever at vi overleverer informasjon til myndighetene.

  • Hvis vi mener det er nødvendig å beskytte deg eller noen andre, i en nødsituasjon.

  • Hvis vi tror at du bryter loven.

Du kan når som helst spørre oss hvilken informasjon vi har om deg, og vi vil overlevere dette.

7: GDPR og Personvern

Vi overholder personvernforordningen.  Personvernforordningen er en lov EU har vedtatt (den blir også kalt GDPR, som står for general data protection regulation).

For å gjøre «Tjenesten» tilgjengelig for deg må vi innhente, lagre og bruke personopplysninger, og er følgelig betinget av et behandlingsgrunnlag. For ytterligere opplysninger om hvordan personvernet ditt ivaretas vises det til vår personvernerklæring.

8: Tilgang til tjenesten og tjenesteleveranse

Vi prøver å gjøre «Tjenesten» tilgjengelig for bruk 24/7 og streber etter en lav feilrate. Noen ganger skjer det ting som hindrer oss i å levere tjenesten til deg. Hvis du har spesifikke krav til oppetid og ytelse, bør du kontakte oss slik at vi kan utarbeide en SLA (servicenivåavtale) som passer dine behov.

Helseoversikt har som eier av «Tjenesten» rett til å overdra alle rettigheter og forpliktelser til et annet rettssubjekt (for eksempel ved endring av selskapsform, oppkjøp av bedrift etc.) som tilbyr «Tjenesten» eller tilsvarende tjeneste, forutsatt at det er kontinuitet overfor brukere. Dersom dette inntreffer vil du få beskjed om dette pr. e-post, og kan velge å fortsette å bruke «Tjenesten» eller avslutte.

Helseoversikt AS har som eier av «Tjenesten» ansvar for at innholdet er sikret forsvarlig. Alle data lagres og forvaltes i henhold til gjeldende norske regler og forskrifter.

9: Akseptabel bruk og retningslinje for kvalitet

Ikke bryt loven med eller i «Tjenesten». Vår lov er norsk lov.

Vi godtar ikke innhold eller atferd som oppfordrer til vold, hat eller trakassering eller noe ulovlig.

Hvis innholdet ditt eller handlingene dine i «Tjenesten» bryter med noen lover om (inkludert men ikke begrenset til) spam, nettfisking, brudd på opphavsrett, ærekrenkelse, datamaskinaffekter eller svindel, vil vi varsle deg og eventuelt avslutte tjenesten din så snart vi finner ut av det.

Vi oppfordrer til at innhold som legges inn i «Tjenesten» er oppdatert, kunnskapsbasert, faglig etterprøvbart og har høy faglig kvalitet.

10: Ansvarsfraskrivelser

Bruk av Tjenesten må alltid skje i samsvar med disse brukervilkårene og gjeldende lovgivning og praksis. Brukeren er selv ansvarlig for egen bruk av Tjenesten og aksepterer å holde Helseoversikt og Helseoversikt sine samarbeidspartnere skadesløs fra ethvert tap, indirekte, tilfeldig eller andre lignende skader, inklusive, men ikke begrenset til følgeskader, driftsavbrudd, tap av fortjeneste, tap av informasjon, og tilsvarende i forbindelse med bruk av Tjenesten. Brukeren aksepterer også at Helseoversikt heller ikke er ansvarlig for brukerens brudd på Vilkårene eller gjeldende lovgivning eller brukerens krenkelse av tredjeparters rettigheter.

Denne ansvarsbegrensningen omfatter alle former for tap og skade, både direkte og indirekte. Brukeren aksepterer videre at han/hun ikke kan gjøre gjeldende noe ansvar overfor Helseoversikt for noen forsinkelser eller feil i «Tjenesten».

Vilkårene skal likevel ikke leses som en fraskrivelse av ansvar som ikke kan fraskrives i henhold til gjeldende lovgivning.

11: Eierskap og konfidensialitet

Teksten du skriver, bilder og annet innhold som tilhører deg er fremdeles ditt når du legger dem i «Tjenesten». Hvis du lagde det, er det ditt. Likeledes er alt vi har laget vårt.

Hvis du bruker Helseoversikt, kan du bruke navnet vårt og logoen på nettstedet ditt, i reklamemateriale og hva annet du måtte trenge som er relatert til tjenesten du tilbyr gjennom «Tjenesten».

Vi kan bruke tilbakemeldinger, firmanavn og beskrivelser av smarte ting du har gjort med tjenesten vår i vår egen markedsføring og innhold.  Dersom vi gjør dette, vil vi informere deg.

All konfidensiell informasjon vi utveksler vil bli holdt fullstendig konfidensiell. Den vil også bare brukes til det formålet den ble byttet mot, for eksempel fakturering, utvikling eller support.

12: Oppsigelse og suspensjon

Du kan når som helst kansellere avtalen din med virkning fra påfølgende kalendermåned, med mindre du har en spesielt fremforhandlet kontrakt som sier noe annet (alle som har en standardavtale har ikke en spesielt fremforhandlet kontrakt). Oppsigelsen skal sendes skriftlig til post@helseoversikt.no.

Abonnement som sies opp før utløpet av en kalendermåned, vil deaktiveres når neste kalendermåned starter. Siden standardavtaler faktureres etterskuddsvis vil den siste fakturaen sendes kalendermåneden etter at oppsigelsen er registrert.

Hvis du bryter vilkårene i denne avtalen betydelig og ikke rydder opp i det når vi gjør deg oppmerksom på det, kan vi avslutte kontoen din. Vi vil gjøre vårt beste for å fortelle deg at vi er i ferd med å avslutte kontoen, men i noen tilfeller er det kanskje ikke mulig.

Vi kan stenge tjenesten din av flere grunner, i tillegg til at du ikke betaler avgiftene dine når de forfaller, hvis: 1) du bryter loven; 2) du bruker Helseoversikt for spam; 3) din bruk påvirker driften av tjenestene våre negativt; eller 4) du søker konkurs eller går ut av virksomheten.

13: Force majeure

Skulle en eller begge av oss ikke være i stand til å holde løftene våre fordi noe uforutsett utenfor vår kontroll skjer (snøstorm, massivt strømbrudd, meteorittpåvirkning) så mener vi at det ikke teller og vil bare være enig i at ingen av oss var skyldig i at det skjedde.

14: Gjeldende lov

Disse vilkårene er underlagt norsk lov.

Vær så snill å ta kontakt med kundestøtte før du tar noe for retten. Mest sannsynlig kan vi løse det problemet du opplever. Hvis tvisten ikke kan løses på den måten, og vi må søke domstolens hjelp, vil vi gjøre det i Oslo, Norge.

Du klarte det!

Vi vet at dette var en lang tekst, men nå håper vi at du kommer til å like å bruke Helseoversikt Portal!